آموزشی

راه اندازی خط تولید روغن موتور

راه اندازی خط تولید روغن موتور

به‌ طور کلی راه اندازی خط تولید روغن موتور می ‌تواند یکی از کسب ‌و کارهای بسیار سود پرسود باشد. اما در صورتی‌ که بتوانید اطلاعات لازم را درمورد راه ‌اندازی خط تولید روغن موتور بدست آورید. در حال‌ حاضر در صنایع تولید روغن محصولات متعددی وارد بازار می ‌شوند. در واقع این محصولات جزء نیازهای واجب و مهم زندگی روزمره به شمار می‌ روند. در صنایع تولید روغن محصولات در دو دسته صنعتی و خانگی قرار می‌ گیرند. افرادی که به ‌دنبال راه ‌اندازی خط تولید این محصولات هستند، بایستی در مورد تجهیزات مورد نیاز و سرمایه مورد نیاز اطلاعات را بدست آورده تا بتوانند بهترین اقدام را برای این کسب ‌و کار داشته باشند. می‌توان گفت که روغن موتور ماشین جزء مهم و جدانشدنی از تمامی خودروها بوده که دارای اهمیت ویژه‌ای است.

درصورتی‌که بتوانید روغن موتور را با کیفیت کافی تولید کرده و وارد بازار کنید، قطعاً به سود و درآمد بالایی از این خط تولید می ‌رسید. با توجه به این‌ که استفاده از خودرو نیز روبه افزایش است، این محصول دارای اهمیت ویژه‌ای بوده و فروش بالایی دارد. دراین ‌بین در شناخت دستگاه‌ها و یافتن مکان مناسب برای راه‌اندازی خط تولید بسیار مهم است. لازم به ذکر است که تولید انواع روغن موتور در سطح کیفی متفاوت نیاز به سرمایه چندان بالایی نداشته و می‌توان با سرمایه محدودی نیز این کار را شروع کرد. در ادامه مطلب از سایت گام صنعت با ما همراه باشید تا مورد راه‌ اندازی این خط تولید شما را راهنمایی کنیم.

 روغن موتور چیست؟

پیش ‌از بررسی موارد لازم برای راه ‌اندازی خط تولید روغن موتور بهتر است با این محصول آشنایی پیدا کنید. به‌ طور کلی روغن موتور ترکیبی از دو ماده متشکل از روغن پایه و مواد افزودنی است. این روغن به‌ منظور روان‌ کاری و تمیزکاری در موتور خودروها مورد استفاده قرار گرفته است. اگر شما بتوانید بهترین کیفیت از این روغن را تولید کرده و به بازار عرضه کنید، در مدت زمان کمی تبدیل به یک برند شناخته ‌شده شد و می ‌توانید درآمد بسیار بالایی را نصیب خود کنید. از جمله مهم ‌ترین کاربردهای روغن موتور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

راه اندازی خط تولید روغن موتور

راه اندازی خط تولید روغن موتور

  • استفاده از این روغن سبب ساییدگی کم‌تر در قطعات موتور خودرو می ‌شود.
  • موتور خودرو و معمولاً ذراتی را تولید کرده که روغن موتور می ‌تواند آن‌ها را داخل خود حل کرده و از رسوب آن در داخل موتور جلوگیری کند.
  • استفاده از این روغن باعث خنک شدن موتور ماشین می شود.
  • بکارگیری روغن موتور باعث شده تا قطعات خودرو به ‌خوبی آب ‌بندی شود.
مطالب مفید:  راه اندازی خط تولید با 200 میلیون

با توجه به این می ‌توان متوجه اهمیت ویژه تولید روغن موتور شد. به ‌طورکلی تولید این محصول پیچیدگی چندانی نداشته و نیازمند طی کردن مراحل خاص و استفاده از یکسری تجهیزات است که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

 سرمایه موردنیاز برای راه‌ اندازی خط تولید روغن موتور

به‌ طور کلی قیمت دستگاه تولید و بسته‌ بندی روغن موتور ثابت نبوده و به عوامل مختلفی بستگی دارد. در واقع این تجهیزات صنعتی در مدل‌ها و برندهای متعددی به تولید می ‌رسند که قیمت هر یک از آن‌ها با دیگران متفاوت است. از این‌ رو نمی‌توان گفت که سرمایه مورد نیاز جهت راه‌اندازی خط تولید چقدر است. اما شما می ‌توانید تجهیزات پرکاربرد و ضروری همانند دستگاه پرکن و دستگاه لیبل زن را از فروشگاه گام صنعت با قیمت مناسب خریداری کرده و تا حدودی در هزینه‌ های خود صرفه‌جویی کنید.

 بررسی دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز برای خط تولید روغن موتور

به ‌منظور راه ‌اندازی خط تولید روغن موتور لازم است با تجهیزات مورد نیاز را شناخته و بهترین مدل ‌های آن‌ ها را انتخاب کنید. از جمله رایج‌ ترین دستگاه‌هایی که در این طرح خط تولید استفاده می ‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 دستگاه پرکن مایعات

این دستگاه یکی از مهم‌ترین دستگاه برای تولید روغن بوده که به ‌منظور پر کردن ظروف روغن‌ موتور به‌ صورت یکسان و دقیق مورد استفاده قرار می ‌گیرد. شما می‌توانید مدل‌های مختلفی از دستگاه پرکن برای پرکن روغن موتور را از فروشگاه گام صنعت خریداری کنید.

 دستگاه دربند

یکی دیگر از دستگاه‌ هایی که در خط تولید روغن موتور استفاده می ‌شود، دستگاه دربند است. استفاده از این دستگاه به‌ منظور بستن درب ظروف بسته‌ بندی روغن موتور به‌ صورت دقیق و سریع بوده که سبب بازدهی بسیار بالایی می ‌شود.

راه اندازی خط تولید روغن موتور

راه اندازی خط تولید روغن موتور

 دستگاه سیل

دستگاه سیل جزء تجهیزات مورد مهم در راه‌اندازی خط تولید روغن موتور می ‌باشد. این دستگاه متحرک و مدل ‌های مختلفی داشته که برای بسته ‌بندی در ظروف استفاده می ‌شود. بیشترین استفاده این دستگاه برای ظروف شیشه ‌ای و پلاستیکی است.

مطالب مفید:  راه اندازی کسب و کار با دستگاه روغن گیری

 بررسی انواع روغن موتور

علاوه‌بر شناخت تجهیزات مورد نیاز در خط تولید روغن موتور بهتر است تا با انواع روغن موتور نیز آشنا شوید. این روغن نمونه‌های مختلفی داشته که از جمله آن‌ها می‌توان موارد زیر اشاره کرد:

  • روغن پایه معدنی
  • روغن موتور پایه مصنوعی
  • روغن‌ها موتور بر پایه مونو گرید
(امتیاز 2) - 5 /1.5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − دو =